Supermini z nizkimi obratovalnimi stroški

Proti koncu letošnjega maja se je na britanskem tržišču pojavila nova različica modela swift, ki je namenjena predvsem ljubiteljem dizelskih motorjev, ker se pod njenim motornim pokrovom skriva 1,3-litrski turbodizelski motor, ki bo lastnika nagradil z zelo nizkimi obratovalnimi stroški.

Čeprav Japonci ne omenjajo izvora tega sodobnega turbodizelskega motorja, mi lastni spomin pravi, da gre v tem primeru za dobro znani izdelek, ki premika tudi aktualne ople in fiate, ker so Japonci pred nekaj leti z Italijani sklenili dogovor glede licenčne izdelave dizelskih agregatov. Japonski supermini premika enaka različica tega 75-konjskega motorja kot v fiatu qubo, ki lahko uporabniku zagotovi 190 Nm motornega navora pri 1750 vrtljajih v minuti. Ker ima tako motoriziran swift za današnje čase razmeroma nizko maso (1125 kg) so temu primerni tudi časi pospeševanj, nizke pa so tudi številke, povezane s porabo goriva in ustvarjenimi CO2 emisijami (109 gramov na vsak prevoženi kilometer).

Swift 1.3 DDiS bo ob premagovanju stotih kilometrov v urbanem mestnem okolju porabil 5,1-litra goriva na sto prevoženih kilometrov, izven mestnega okolja pa postane pravi 'šparovček', ker bo v tem primeru popil samo 3,6-litra dizelskega goriva. Zato bo zmerna tudi povprečna poraba goriva v kombiniranem ciklu, ker naj bi v teh pogojih porabil 4,2-litra goriva na vsakih 100 prevoženih kilometrov. Kljub izrazito varčevalnem karakterju tega avtomobila ob tem ne bodo trpele zmogljivosti, ker bo pospeševanje od 0-100 km/h zaključil v solidnih 12,7 sekunde, največja hitrost pa znaša 165 km/h. Japonci pravijo, da je ta osveženi dizelski motor (tip D13A) ob primerjavi z aktualnim 1,3-litrskim dizelskim motorjem za 8 odstotkov varčnejši pri porabi goriva, poleg tega pa ustvari za 9 odstotkov manj emisij.

Britanski kupec bo za tako motoriziran swift s petimi vrati odštel 12.890 britanskih funtov. Za ta denar bo prejel tudi veliko serijsko vgrajene opreme (16-palčna lahka platišča, 7 zračnih blazin, klimatska naprava, USB izhod, električno nastavljiva in ogrevana ogledala in serijsko vgrajeni DPF filter…). Podobno opremljen je tudi tako motoriziran swift za nemško tržišče, kjer bo kupec zanj odštel malenkost več (15.490 evrov) kot za petvratno različico z bencinskim motorjem (1.2 comfort: 14.990 evrov). V Sloveniji bo ta dizelsko gnana različica na voljo kupcem proti koncu letošnjega leta.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO LUŠINA d.o.o.